Wizerunek Urzędu skarbowego na rynku

Urząd Skarbowy w Polsce stanowi państwową instytucję administracji publicznej. Niestety ze względu na zakres zadań, które realizuje nie ma dobrego wizerunku wśród obywateli. Skarbówka, nazywana też Fiskusem często nazywana jest „bezlitosnym poborcą skarbowym”. I rzeczywiście ten urząd zajmuje się poborem podatkowym. A oddawać części (i to sporej) swoich zapracowanych pieniędzy nie lubi nikt, ani podatnik indywidualny ani przedsiębiorca.

Niechęć społeczna do skarbówki z czasem częściowo zmienia się na lepsze. Choć ukształtowany stereotypowy pogląd tkwiący w świadomości społeczeństwa polskiego nadal jest, bo urząd skarbowy Pruszków nie zmienił swojej działalności, nadal pobiera podatek i będzie to czynił w przyszłości. Jedno, co może się zmienić to samo podejście do tej sprawy obywateli i przedsiębiorców płacących podatki. Od lat w oddziałach skarbówek w całej Polsce prowadzi się działania ukierunkowane na zwalczenie niechęci społeczeństwa do tego urzędu, podniesienie jego prestiżu. Chodzi, bowiem o poprawę wizerunku fiskusa w oczach podatników.

Aby zrealizować ten cel podejmuje się różnorodne działania zmierzające przede wszystkim do sprawniejszej i bardziej efektywnej obsługi klientów skarbówek. Jak wiadomo żaden człowiek zwłaszcza pracujący czy przedsiębiorca nie lubi wyczekiwania na obsługę w długich kolejkach. Nie ma na to czasu. Musi być, zatem obsłużony jak najszybciej. Likwidacja kolejek to postawa. Czyni się to np. poprzez wykorzystanie drogi elektronicznej do załatwiania niektórych spraw. Kolejna ważna rzecz z punktu widzenia klienta skarbówki – brak rzeczowej informacji. Po wejściu do budynku musi mieć możliwość szybkiego uzyskania komunikatu gdzie może załatwić daną sprawę. Ponadto klient powinien zostać w miarę możliwości obsłużony w jednym miejscu, pokoju. Nie można go odsyłać „od pokoju do pokoju”. Tymi i innymi sposobami dąży się do doskonalenia oraz systematycznej poprawy poziomu, jakości świadczonych usług. W wielu rzędach skarbowych na terenie naszego kraju opracowano i wprowadzono wewnętrzne systemy kontroli, jakości

Dodaj komentarz